Water in the World - GEO 2nde - DNL HG anglais
The degradation of the Aral Sea
mardi 11 novembre 2008, par
Exercice de reprsentation schmatique, fait en classe, à partir de documents varis (images satellites, texte, atlas).
Thèmes des programmes |
Water in the world |
Problématique - Key question |
What makes water a coveted resource ? = the example of the Aral sea (local study before global issues) |
Objectifs - Targets |
To identify some of the reasons which account for the competition on the water resource. To confront various documents in order to produce a synthesis. To maximize the efficiency of spatial approach by drawing a sketch that uses different techniques, from photo zoning, text study to satellite picture analyzis. |
Capacités - Notions & skills |
Resource (vital and non-renewable here). Interaction human societies - environment. Sustainable development. |
Démarches et phases de la séquence - Organization |
Les élèves réalisent le travail en une heure par groupe de deux, sur papier. La synthèse finale est faite en classe après correction des productions élèves, qui sont présentées après scanning en parallèle au corrigé. |
TICE - NTICs |
The correction uses the slide show technique to make elements progressively appear. It eases the communication of data. |
Sources |
Harper & Collins "World Atlas" NASA USGS Earthshots
|